Lang verwacht - Reisverslag uit Mapoteng, Lesotho van Jair Joyce - WaarBenJij.nu Lang verwacht - Reisverslag uit Mapoteng, Lesotho van Jair Joyce - WaarBenJij.nu

Lang verwacht

Blijf op de hoogte en volg Jair

05 September 2012 | Lesotho, Mapoteng

Lang verwacht… een berichtje vanuit het mooie Lesotho.

We hebben een koude winter achter de rug. Prachtig was het wel, alle bergtoppen bedekt onder een pak sneeuw en een strak blauwe hemel. ’s Avonds heerlijk bij de openhaard, gezellig samen of met nieuwe vrienden. We hebben hier een behoorlijke turnover van medical students die van overal ter wereld komen. Velen van hen kunnen het erg waarderen om bij een gezellig openhaardje te zitten, niet te hoeven koken, om een spelletje te doen en om te praten over het leven hier.

Lang verwacht… de komst van familie. Niet te beschrijven hoe blij wij waren hen weer te zien;
pa en ma van Rhenen, Ruben en Michelle. Na een aantal dagen in Lesotho vertrokken we met z’n zessen voor bijna drie weken naar Zuid-Afrika. We bezochten onder andere de prachtige Drakensbergen, Swaziland, Lake st. Lucy en diverse Game parken. We hebben mogen genieten van prachtige natuur, de mooiste dieren en elkaars gezelschap. Een hele bijzondere reis die ons voor altijd bij zal blijven.

Lang verwacht… het verwezenlijken van hulp aan Emanuel.
Rond Pasen schreven wij een stuk over een kostschool die wij bezocht hadden, Emanuel. Waarschijnlijk kan iedereen zich nog de erbarmelijke omstandigheden heugen waarin de kinderen verblijven. Met grote blijdschap in ons hart kunnen we jullie mededelen dat het gelukt is om de elektriciteitsvoorziening te upgraden. De gehele campus is nu van elektriciteit voorzien. Dit betekent ook dat ze weer van water voorzien zijn en er zo een betere tijd aanbreekt voor wat betreft de hygiëne. Dank aan jullie, vrienden, familie en (ex)collega’s is groot. Door al jullie donaties die wij op onze bruiloft mochten ontvangen hebben we dit mogen realiseren. Dankzij jullie en met de hulp van God zijn de omstandigheden waarin de kinderen van Emanuel verkeren een stuk verbeterd!

Een jaar alweer, het lijkt zo kort geleden. Oprecht de mooiste dag van ons leven. De dag waarop wij elkaar eeuwig trouw beloofden. Het was als een droom. Alle hulp die wij ontvingen; de prachtige versiering en bloemen, de organisatie, het heerlijke eten, de fantastische kerkdienst. Alle steun en liefde die wij ervaren hebben; alle kaarten, wensen, aanwezigheid van onze vrienden, familie en collega’s. Wij voelen ons enorm gezegend!
Op zo’n grote afstand van jullie te zitten maakt het gemis voor ons erg groot. Maar ieder teken van steun, ieder teken van medeleven, ieder teken van liefde maakt ons sterk voor het werk dat hier op ons wacht.

• 05 September 2012 - 18:54

Pa En Hilde:

Mooi stukje, Geweldig !

Goed te lezen tussen de regels door dat het jullie goed gaat. Mooi dat er weer elektra is op de kostschool !

We love you!!

Pa en Hilde

• 05 September 2012 - 20:15

Joke En Henk:

Lieve joyce en jair, weer een mooi verhaal. Wij hebben inmiddels de foto's van de reis gezien. Erg mooi. Zo hebben we hier een klein beetje een beeld zoals het daar bij jullie is.
    Ook hebben we de verhalen gehoord. We kunnen ons voorstellen dat jullie genoten hebben van het bezoek. Aan de foto's te zien is het een onvergetelijke reis geweest. Fijn dat jullie toch het een en ander bereikt hebben daar. Wij wensen Julie heel veel succes nog daar en kijken weer uit naar het vervolg. Heel veel liefs en uiteraard nog van harte gefeliciteerd met jullie 1 jarig huwelijk. Henk en joke

• 06 September 2012 - 16:11

Danielle:

Wat een heerlijk J&J bericht weer - vol warmte, enthousiasme & happiness! Wat goed om te horen dat jullie zo´n prachtige reis hebben gemaakt, leuke contacten in de buurt hebben en zo´n goed werk hebben kunnen doen voor Emanuel. Jullie hebben daarmee ook werkelijk "Emanuel" gestalte gegeven!

Zou ook graag even bij de open haard een spelletje meespelen :-) Begrijp het gemis, althans ik anticipeer op het begrip hiervan... Ga hier nl ook mijn laatste maanden in - hoop in januari te vliegen! Gek hoor, en prachtig, en nog heel onwerkelijk. Heb zoveel zegen ervaren bij het fondsenwerven en ben heel dankbaar om binnenkort te kunnen gaan. Probeer me nu te richten op het bewust afscheid nemen van alles.

Heel veel liefs van hier - en mogen jullie Gods zegen ervaren op jullie liefdevolle werk!

• 06 September 2012 - 22:34

Lydia Van Rhenen:

Lieve Jair en Joyce,
    Wat fijn weer om jullie stukje te lezen.
    Wij hebben ook geweldige goede herinneringen aan onze vakantie samen. En ook aan de mooie tijd die we bij jullie hebben doorgebracht en we zijn dankbaar dat we jullie leventje even mochten delen. Fijn, dat we het werk dat jullie doen in ziekenhuis een beetje konden zien. Het is misschien niet altijd gemakkelijk maar zeker waardevol en zegenrijk.

Mooie foto van jullie in de sneeuw! Fijn te zien, dat julie samen kunnen genieten! Net zoals op jullie trouwdag een jaar geleden.

Wat geweldig dat de electriciteit in Emmanuel en stromend water gerealiseerd is. Zeker iets om dankbaar voor te zijn. We hopen dat we met elkaar, met vele vrienden en de gemeente dit project nog verder kunnen ondersteunen.

Heel veel liefs en Gods zegen,
    ma en pa

• 07 September 2012 - 11:25

Janneke W:

He Joyce en Jair,

Goed weer wat van jullie te lezen. Mooie afleiding tussen het shona woordjes leren ;) hoe is het werk? ziekenhuis al aan t overspoelen met protocollen? ;) Is weer eens wat anders zo'n foto in de sneeuw in Afrika.
    Succes met alles! Groet, Janneke

• 08 September 2012 - 10:42

Frits Deubel :

Lieve Jair en Joyce, fijn te vernemen dat het goed gaat met jullie. Elke dag 3 maal worden jullie namen door ons genoemd en vragen we de lieve God of Hij jullie wil zegenen. We wensen jullie een heerlijke tijd en heel vee llefs, oma en opa Deubel.

• 16 September 2012 - 17:45

Meriam En Fam:

Lieve allebei,

Wat leuk weer wat van jullie te horen. We zijn jullie helemaal niet vergeten, hoor. Echter, ook het leven hier eist iedereen weer op. Er is altijd wel wat te doen, of er is altijd wel nood ergens, zoals jullie zelf ook hebben gemerkt.
    Fijn dat jullie het heerlijk hebben gehad op vakantie en we hopen dat jullie ook langzaam maar zeker wennen aan " 's lands wijs, 's lands eer". Dat kost altijd even tijd. Fijn dat het met jullie project goed gaat en er al zoveel is bereikt.
    Bij ons gaat alles ook oké, Jiska naar 2 VWO en Anouck naar 5 VWO. Gaat ook alweer snel!

Liefs Meriam

• 25 September 2012 - 18:55

Rocky:

Beste Jair en Joyce,

Dit is een zeer mooi stuk. Echt fijn. Ik ben ontzettend blij voor jullie en het werk dat jullie daar doen. God's zegen jullie verder. Ik houdt jullie in mijn gebeden.

Groet,
    Rocky

• 23 Oktober 2012 - 11:15

Olwen:

Lieve Joyce en Jaïre,

heel erg leuk om weer een stukje te lezen over hoe jullie het daar hebben. Ik vind het bewonderenswaardig.
    Elke keer als ik "Heer ik kom tot U" luister, moet ik aan jullie denken, echt een prachtig nummer.
    Heel veel plezier, succes, sterkte en liefde gewenst.
    x Olwen

• 12 November 2012 - 11:32

Frits Deubel:

In deze stille tijden

In deze stille tijden,
    voorafgaand aan de grootse dag,
    dat men eens op de aarde
    de Zoon van God verschijnen zag,
    krijg ik een beeld voor ogen,
    dat ook vandaag de ster verrijst,
    die naar de Koning Jezus
    en onze Zaligmaker wijst.

Weer zie ik op de velden
    gelovigen tot Jezus gaan,
    met al hun zorg en blijdschap
    rondom hun Heer en Heiland staan.
    Van Hem verwachten zij thans
    een weinig vrede, vreugd en kracht,
    begrip voor al hun pijnen
    in de vaak droeve lijdensnacht.

Er zijn er die zwaar lijden
    onder een hevig schrikbewind
    en anderen niet weten
    of er nog wel een dag begint.
    Zij allen roepen wenend:
    ”Heer, U bent toch de Levensvorst,
    de Vriend vol rust en vrede,
    waarnaar ons hart verlangend dorst!”

En zien wij naar het Westen,
    dan leven wij in overdaad.
    Ondanks belastingstrubbels,
    er elke dag een maaltijd staat.
    Maar ook in dit, ons landje,
    is er vaak onverwerkt verdriet.
    In onze kring niet altijd
    men van elkaar de zorgen ziet.

Voor alle mensenkind’ren,
    straalt ook vandaag de held’re ster.
    Zie, velen komen nader,
    ontelbaren, van heind’ en ver.
    En Jezus wenkt ze zeeg’nend,
    die lange, lange, stille rij.
    Met uitgespreide armen
    zegt Hij:”Mijn kind, Ik ben nabij!”

Frits Deubel

Dit gedicht heb ik, denkend aan jullie grootse opdracht, gemaakt. Ik zal het ook, als het kan,
    met de kerst voordragen in Voorthuizen en jullie naam noemen. Wat zijn wij, oma en ik enorm trots op jullie dat je dit volbrengt. Dat is praktisch Christen zijn. Lieve schatten, we horen weer van elkaar.
    Heel veel liefs van oma en opa.